Saturday, 23 July 2016

ရခိုင္​ျပည္​ အမ်ိဳးသာ​း​ေရး ဝါဒ (အပိုင္​း ၂)

ရခိုင္ၿပည္ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒ (အပိုင္း ၂)
=========================
အခဏ္း (၂)
အမ်ိဳးသား
အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖၚရန္အတြက္ အမ်ိဳးသားတရပ္
သည္ မုခ်ရွိရမည္။ အမ်ိဳးသား တရပ္ ျဖစ္ေပၚရန္ အတြက္မူ-
(က) နယ္ေျမ၊ နယ္နမိတ္တခုအတြင္း စုစည္းေနထိုင္ျခင္း၊
(ခ) တူညီေသာေသြးခ်င္း အမ်ိးဆက္ႏြယ္မႈရွိျခင္း၊
(ဂ) ဘာသာ၊ စကား၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဆက္ႏြယ္မႈရွိျခင္း၊
(ဃ) တူညီ၊ နီးစပ္ေသာ၊ ကိုးကြယ္မႈ ဆက္ႏြယ္ျခင္း၊
(င) တူညီေသာ သမိုင္းေနာက္ေၾကာင္းမ်ား ရွိျခင္း၊
(စ) တူညီ နီးစပ္ေသာ စီးပြားေရးရွိျခင္း၊
(ဆ) တူညီ နီးစပ္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္တခုကို လိုလားျခင္း၊
(ဇ ) တူညီေသာ စိတ္ကူးစိတ္သန္းႏွင့္ ေတြးေခၚမႈရွိျခင္း။
စသည့္ အမ်ိဳးသားေရးလကၡဏာ တရပ္မ်ားႏွင့္ျပည့္စံုရန္လိုအပ္ေပသည္။
(က) နယ္ေျမ၊ နယ္နမိတ္ တခုအတြင္း စုစည္းေနထိုင္ျခင္း၊
(ခ) တူညီေသာ ေသြးခ်င္း အမ်ိဳးဆက္ႏြယ္မႈရွိျခင္း။
ရခိုင္တို႔သည္ ကုလားတန္၊ ေလးၿမ့ိဳျမစ္၀ွမ္းသို႔ ၀င္ေရာက္ၿပီး တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံ
ထူေထာင္ခဲ့သည္မွာ မာရ္ယုမင္း BC 3325 ကပင္ျဖစ္သည္။ ဤနယ္ေျမသို႔ ၀င္ေရာက္လာမႈသည္ သမိုင္းပညာရွင္မ်ား၏ အဆိုအရ မြန္ဂိုလြိဳက္မ်ား အင္ဒို-အရိယံမ်ား၊ တိဗက္တိုဘာမင္းမ်ား၊ အသုတ္သုတ္၀င္ေရာက္ ေသြးေႏွာမႈရွိ
သည္ဆိုေစကာမူ သူတို႔သည္ ဤကုလားတန္ ေလးၿမ့ိဳျမစ္၀ွမ္းႏွင့္ ႐ိုးမေတာင္
၏ အေနာက္ ဘက္ေဒသတြင္ မွီတင္းေနထိုင္လာၾကသည္မွာ မည္သူမွ ျငင္း
ခ်က္ထုတ္ႏိုင္ မည္ မဟုတ္ေပ။
တခ်ိဳ႕က ထိုမင္းထိုအဖြဲ႔အစည္းသည္ ရခိုင္မင္းမ်ားသာျဖစ္သည္။ ရခိုင္ျပည္
မင္းမ်ားမဟုတ္ဟု ေစာတကတက္ဖြယ္ ရွိေလသည္။ ထိုသို ့ေစာတကတက္
သူတို ့အဖို႔မူ ရခိုင္ရာဇ၀င္မ်ား၏အဆိုကို ေစ့စံုစြာေလ့လာလွ်င္ သက္မင္းမ်ား
သည္ လည္းေကာင္း သက္မိဖုရား မ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳမင္းမ်ားသည္
လည္းေကာင္း ၿမိဳမိဖုရားမ်ားသည္လည္းေကာင္း ပါ၀င္အုပ္စိုးလ်က္ အမ်ိဳးသား
တရပ္ဖြဲ႔စည္းခဲ့ၾကေၾကာင္း ထင္ရွားကာ အမ်ိဳးသားနိုင္ငံတခု ထူေထာင္ခဲ့သည္
ကို သိလာရ မည္ ျဖစ္ေပသည္။
(ဂ) ဘာသာစကား ယဥ္ေက်းမႈ ဆက္ႏြယ္ျခင္း။
(ဃ) နီးစပ္ေသာ ကိုးကြယ္မႈရွိျခင္း။
ထိုကုလားတန္၊ ေလးၿမ့ိဳျမစ္၀ွမ္းႏွင့္ ႐ိုးမအေနာက္ျခမ္းေန လူမ်ိဳးစုတို႔သည္
ေဒသိယအားျဖင့္ ဘာသာစကား အမႈအျခင္း တြင္ ေလသံအနည္းငယ္ ကြဲျပား
ေစကာမူ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ ႐ိုးရာဓေလ့ထံုးစံမ်ားတြင္ကား အထူး ကြဲျပားသည္ကိုမေတြ႔ရေပ။ ဗုဒၶဘာသာ ေထရ္ရ၀ါဒသည္ ပင္မဘာသာတရားျဖစ္ၿပီး နတ္ကိုးကြယ္မႈသည္ နယ္တိုင္း ရြာတိုင္းတြင္ ရခိုင္အစ သက္၊ ၿမိဳအဆံုး ကြဲဲျပားျခားနားမႈမရွိေပ။ စစ္ေတြ၊ ေျမာက္ဥမွသည္ ကုလားတန္ျမစ္ဖ်ား၊
ေလးၿမ့ိဳ ေခ်ာင္းဖ်ားအထိ နတ္ကိုးကြယ္မႈရွိသည္ကို ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။
(င) တူညီနီးစပ္ေသာ သမိုင္းေနာက္ေၾကာင္းရွိျခင္း။
အထက္က ဆိုခဲ့သကဲ့သို႔ မာရ္ယုမင္း ဘီစီ ၃၃၂၅ ခုႏွစ္ နန္းတက္ေသာအခါ
ထိုမင္း၏ အဓိကအင္အားသည္ ရခိုင္မ်ား မဟုတ္ဘဲ ရခိုင္ျပည္မ်ိဳးႏြယ္စု၀င္ သက္၊ ၿမိဳ၊ ခမီးမ်ားသာျဖစ္ခဲ့၏။ ထိုမင္း၏အမိသည္ ဣႏၵမာရယု၊ သက္အမ်ိဳး
သမီး ျဖစ္၏။ မိဖုရားသည္ ၿမိဳအမ်ိဳးသမီး ဘီ ျဖစ္၏။ ယင္းသည္ အစဦးကပင္ ရာဇ၀င္သမိုင္းေနာက္ခံ တူညီေနမႈကို ညြန္းဆို ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေနာက္တြင္ အမရဒူ၊ ပဲျဖဴ၊ ၿမိဳလူမ်ိဳးမ်ားကို ၾကည္ျဖဴစြာ နန္းတင္ခဲ့ၾကသည္တို႔ကိုေထာက္လွ်င္ တူညီ ေသာ သမိုင္းေနာက္ေၾကာင္း ဆက္ႏြယ္မႈကို ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္သည္။
(စ) တူညီနီးစပ္ေသာ စီးပြားေရးရွိျခင္း။
ကုလားတန္၊ ေလးၿမ့ိဳျမစ္၀ွမ္း ႐ိုးေတာင္အေနာက္ဘက္ ဘဂၤလားေအာ္၏
အေရွ႕ဖက္ေန ရခိုင္မ်ိဳးႏြယ္စု၀င္ လူပုဂၢိဳလ္တို႔ သည္ အဓိက အားျဖင့္-
(၁) ကိုင္းကၽြန္းလယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးေရး။
(၂) တံငါ ငါးဖမ္းႏွင့္ ေလွေလွာ္ ေလွခတ္လုပ္ငန္း၊
(၃) သစ္ပင္၊ သစ္ေတာႏွင့္ ၿခံေျမဥယာဥ္ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊
(၄) ကၽြဲ ႏြား ၾကက္ ငွက္ႏွင့္ တိရစၧာန္ေမြးျမဴေရး စသည္တို႔ကို လုပ္ကိုင္အသက္
ေမြးျခင္းျဖင့္ တူညီေသာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း စီးပြားေရး စနစ္ရွိသည္ကို
ၿပသည္။

(ဆ) တူညီနီးစပ္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ တခုခုကို လိုလားျခင္း
အထက္က ျပဆိုခဲ့ေသာ သမိုင္းဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္တို႔သည္ သက္ဦးဆံပိုင္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္တြင္ ထိုေခတ္အခါ အေလ်ာက္ တူညီေသာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္တခုကို လိုလားျခင္းကို ျပဆိုခ်က္ တရပ္ျဖစ္သည္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္လည္း
(၁) ရတည အမတ္မ်ားသည္ ဖဆပလကို ေက်ာ္လြန္၍ မဲအႏိုင္ရခဲ့မႈ၊
(၂) ALD သည္ မဆလ မ်ားသာမက NLD ကိုပါ ေက်ာ္လြန္၍ မဲအႏိုင္ရခဲ့မႈ၊
(၃) ရခိုင္အမ်ိဳးသားတိုးတက္ေရးပါတီ (RNDP) သည္ ႀကံ့ဖြတ္ကို
ေက်ာ္လြန္၍ မဲအႏိုင္ရခဲ့မႈ
စသည္တို႔သည္ တူညီေသာ စနစ္တခုေအာက္တြင္ သို႔မဟုတ္ ရခိုင္ျပည္သူတို႔သည္ ရခိုင္လူမ်ိဳးစု၀င္တို႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္တြင္သာ ေနလိုေၾကာင္း
သက္ေသျပခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။
(ဆ) တူညီေသာ စိတ္ကူးစိတ္သန္းႏွင့္ ေတြးေခၚမႈရွိျခင္း။
တူညီေသာ စိတ္ကူးစိတ္သန္းႏွင့္ ေတြးေခၚမႈတို႕သည္ ရခိုင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေထာင္သည္မွစတင္၍ ယေန႔ထိ တိုင္ ထင္ရွားျဖစ္တည္ေနသည္ကို ေတြ႔ရေပမည္။ သမိုင္းဦးကာလတြင္ ကုလားတန္၊ ေလးၿမ့ိဳျမစ္၀ွမ္း ႏွင့္ ႐ိုးမအ
ေနာက္ ျခမ္း ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ အေရွ႕ဖက္တြင္ရွိေသာ ဤေနရာငယ္သည္ က်ဥ္းေျမာင္းလွသည္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ယင္း ေနရာငယ္ကိုပင္ တသုတ္ၿပီးတသုတ္ ၀င္ေရာက္လာၾကၿပီး အေျချပဳေနထိုင္ရန္၊ ၿမ့ိဳျပႏိုင္ငံမ်ားတည္ေထာင္
ရန္ တူညီစြာ စိတ္ကူးခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႔ႏိုင္သည္။
ေႏွာင္းေခတ္ကာလမ်ားတြင္ ထိုနယ္ေျမငယ္ကိုပင္ အေျချပဳၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္
ေစလ်က္ ကၽြန္ကုန္ကူးျခင္း အပါအ၀င္ နယ္ပါယ္ခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းအျပင္ မိမိတို႔၏
အင္အားကိုခိုင္မာရန္ စိတ္ကူးခဲ့ၾကသည္။ မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ ဗမာႏိုင္ငံ
ေရး သမားမ်ား၊ မသိမျမင္မွီပင္ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကိုေတာ္လွန္တိုက္ရမည္ဟူေသာ စိတ္ကူး၊စိတ္သန္း အေတြးအေခၚမ်ား၀င္ေရာက္ ကာ ဂ်ပန္မ်ားကို စတင္တိုက္
ထုတ္ခဲ့ၾကသည္။ အထူးမွတ္သားရန္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္းဆန္း၏ တေပါင္း (၂၇) ရက္ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးသည္ ရခိုင္မ်ားက ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္မ်ားကို အၿပီးပိုင္ႏွင္ထုတ္ၿပီးမွ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ေနာက္တခ်က္မွာ အေနာက္ဖက္သား ကုလားမ်ားသည္ ရခိုင္ျပည္ကို အခြင့္အ
ေရးအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ၀င္ေရာက္ျပီး လီဆယ္ လုပ္ၾကံမွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ားအျဖစ္ သက္ေသျပရန္ ႀကိဳးစားေနမႈကို လက္မခံၾကျခင္းပင္
ၿဖစ္ သည္။ ထိုသို႔လက္မခံ ၾကရန္အတြက္ မည္သည့္ပါတီ၊ မည္သည့္အဖြဲ႔
အစည္း၊ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကမွ တရားေဟာ၊ စည္း႐ံုး၊အႀကံျပဳ၊ သညာေပးသည္ မဟုတ္ဘဲ သဘာ၀အသိတရားျဖင့္ လက္မခံၾကျခင္ းျဖစ္ေလသည္။
ဤသည္တို႔ကား တူညီေသာ စိတ္ကူး၊ စိတ္သန္းအေတြးအေခၚကို ေဖၚျပျခင္း
အတြက္ အလြန္တရာ တန္ဖိုးျမင့္မားေသာ သာဓကမ်ား ျဖစ္ေပသည္။
အထက္က ေဖၚျပခ်က္မ်ားကို ေထာက္႐ႈလွ်င္ ရခိုင္ျပည္အတြင္း မွီတင္းေနထိုင္
ၾကသူတို႔သည္ အမ်ိဳးသား တရပ္အျဖစ္ ရပ္တည္ရန္ မုခ်ျပည့္၀ေသာ အေထာက္အထားရွိသည္ကို ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။
အပိုင္း (၃) ဆက္ရန္
စိုးလင္းထြန္း (ရခိုင္႔အမ်ိဳးသား မဟာဗ်ဴဟာ ေလ႔လာေရးနန္႔ ေလ႔က်င္႔ေရး ဌါန
မူပိုင္ ၿဖန္႔ဝီသည္)

No comments:

Post a Comment